czwartek, 2 marca 2017

Pozostale koszty operacyjne biuro rachunkowe Lódź

Pozostałe koszty operacyjne - zgodnie z ustawą o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. są to koszty związane pośrednio z działalnością operacyjną jednostki. Są one "symetryczne" względem pozostałych przychodów operacyjnych.

Obejmują one zatem:
  • wartość netto sprzedawanych lub likwidowanych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  • koszty prowadzonej działalności socjalnej;
  • przekazane darowizny;
  • zapłacone kary, grzywny i odszkodowania;
  • odpisy aktualizujące wartość środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, zapasów i należności;
  • spisanie przedawnionych, umorzonych lub nieściągalnych należności w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych;
  • utworzenie rezerw, z wyjątkiem rezerw związanych z operacjami finansowymi.
OC biura rachunkowego.

    1 komentarz:

    1. Do pozostałych przychodów operacyjnych zaliczamy:
      a) otrzymane kwoty ze sprzedaży zbędnych środków trwałych,
      b) zarachowane kary i grzywny, darowizny, dopłaty,
      c) odpisane, przedawnione lub umorzone zobowiązania,
      d) nadwyżkę gotówki w kasie i na innych aktywach,
      e) dzierżawę lub najem środka trwałego,
      f) otrzymane odszkodowania od firm ubezpieczeniowych,
      g) otrzymane bonusy w formie premii z tyt. wielkości zakupów,
      h) wpływy z tyt. zasądzonych, poniesionych uprzednio kosztów sądowych,
      i) wpływy z tyt. zwrotu uprzednio poniesionych kosztów egzekucyjnych,
      j) odpisane, niewykorzystane utworzone wcześniej rezerwy,
      k) otrzymane dofinansowania z Biura Pracy, Funduszu Pracy z tyt. wynagrodzeń i ZUS oraz wyposażenia.

      OdpowiedzUsuń