czwartek, 1 września 2016

Kalkulacja biuro rachunkowe Lódź

Kalkulacja (łac. calculatio - obliczenie) - jest to ustalenie kosztu jednostkowego wytworzonego produktu, dostarczenie informacji o wysokości poniesionych kosztów oraz o wysokości poszczególnych kosztów w całości (układ kalkulacyjny kosztów). Kalkulacja stanowi istotny etap prowadzenia rachunku kosztów.

Wśród jej rodzajów wyróżniamy kalkulację: ofertową, wstępną, wynikową, kosztu częściowego oraz kosztu pełnego.
Metody kalkulacji kosztów:
  • doliczeniowa
    • asortymentowa
    • zleceniowa
  • podziałowa
    • prosta
    • współczynnikowa
    • odjemna
    • fazowa (procesowa)
      • półfabrykatowa
      • bezpółfabrykatowa
  • jednostopniowa
  • wielostopniowa
    • procesowa
    • fazowa

1 komentarz:

  1. KALKULACJA przez to pojecie rozumie się ogol czynności obliczeniowych zmierzających do ustalenia kwoty kosztow przypadających na przedmiot kalkulacji, tzw jednostke kalkulacyjna. Przedmiotem kalkulacji są produkty (wyroby gotowe, lub ich czesci składowe, półfabrykaty, usługi).

    OdpowiedzUsuń